Quantcast

19 novembre 2014

Dedicated to my all-time favorite blogger



Today I wanted to dedicate an entire post on the blogger that inspired me the most. Flora Wiström is a young writer that lives in Stockholm, has a boyfriend named Felix, is an activist for a feminism organization and loves to draw whit watercolor. And I know all that about her because I follow her personal blog for years and she somehow makes it normal to share a lot about her life online. Even my crappy Google Translate version of her posts (because she writes in Sweden) is good so I image she has the best writing style. She takes good pictures. She not fake: she talks about light stuff, deep stuff, bad and good, she do not censure herself (or at least I feel she puts a lot in her post). To me, this ordinary girl has become a model of someone who takes action in her community, as a critical mind, is aware of her privileged position and who use it advisedly, is really talented and is brave enough to create and put her art out there, is really generous toward her friends and family and is truly beautiful. She doesn’t have to make tutorials to learn me a lot and I hope she has the best of luck with her life because, of what I saw on the internet, she deserve it.


Aujourd’hui je voulais dédier un billet à la blogueuse qui m’inspire le plus. Flora Wiström est une jeune écrivaine qui vit à Stockholm, a un copain qui s’appelle Felix, a fait de l’activisme pour une organisation féministe, aime peindre avec de l’aquarelle et aime les vêtements vintage. Je sais tout cela sur, car je suis son blogue personnel depuis plusieurs années et elle rend cela normal de partager autant sur sa vie sur le web. Même ma traduction merdique de Google Translate de ses billets (rédigés en suédois) est bonne, je m’imagine donc qu’elle a le plus beau style d’écriture. Elle prend de belles photos. Elle n’est pas fake, est parle de choses futiles, de choses profondes, de choses heureuses et de choses tristes, elle ne censure pas ses opinions pour plaire (ou du  moins on ne le sent pas). Pour moi, cette fille ordinaire est devenue un modèle de quelqu’un qui est actif dans sa communauté, qui a un esprit critique, qui est conscient de sa position privilégiée et l’utilise à bon escient, qui est talentueux et qui a le courage de créer et partager ses créations, qui est généreux envers ses amis et sa famille et qui est d’une réelle beauté. Elle n’a pas eu à faire aucun tutoriel pour m’apprendre beaucoup et j’espère qu’elle aura beaucoup de chances dans sa vie, car de ce que je vois, elle le mérite.



(she also inspired me to buy a dark floral wallpaper ;)




all pictures are from flora.metromode.se


Is there a blogger that inspires you?

Y a t'il un bloggueur ou une blogueuse qui vous inspire?

B.G.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Laissez vos commentaires ici