Quantcast

16 novembre 2014

Pictures of my new beauty purchases and a little blog update

parfum La vie est belle de Lancôme, La vie est belle flagrance, Lancôme perfume

I was really spoiled for my birthday and I indulge in a good Sephora shopping session. I photographed my new acquisitions in my DIY light box that I made all by myself (kindaproud) with this tutorial. What do you think of the results? I need help with white balance...

J’ai été super gâtée pour ma fête et avec ma mère on a fait une petite virée au Sephora. J’ai photographié mes nouvelles acquisitions dans la light box que j’ai fabriquée moi-même (pas mal fière haha) grâce à ce tutoriel. Que pensez-vous des résultats? J’ai besoin d'aide avec la balance des blancs...

parfum La vie est belle de Lancôme, La vie est belle flagrance, Lancôme perfume

 I chose Lancôme’s La Vie Est Belle perfume, which I’ve been luring for a while and I think it’s a scent that really correspond me.


Je me suis procuré l’eau de parfum La vie est belle de Lancôme. J’ai l’impression que c’est une flagrance qui me va très bien, j’ai même eu un très gentil compliment d’une de mes profs!

trio d'ombres à paupière Make Up For Ever, Make Up For ever eyeshadows trio, true artist

trio d'ombres à paupière Make Up For Ever, Make Up For ever eyeshadows trio, true artist

 J’ai aussi créé ma propre palette avec la nouvelle collection d’ombres à paupières de Make Up For Ever. J’ai choisi des couleurs que je n’ai pas dans ma collection : un rouge orangé, un vert émeraude et un jaune doré. Quant à la formule des ombres à paupières, elle est très pigmentée et s’estompe super bien, le seul désagrément étant qu’après quelques heures elle migre dans les plis de la paupière. Je vous ai préparé un tutoriel avec la couleur émeraude que je publierai bientôt…


I also created a palette of my own with Make Up For Ever new line of eye shadows. I chose unusual shades that I don’t have in any of my palettes: a orange red, an emerald green and a gold yellow. As for the formula, it’s highly pigmented and it blends well, the only downside is that it creases a lot. I have a tutorial coming soon on that green eye shadow...



Et j’ai eu un tas d’échantillons…


And I got a bunch of samples...


the perfect lip combo

J’ai eu un faible pour la combinaison de ces deux là, il ajoute juste assez de couleurs et de brillance pour un look « en santé » <3

I have a predilection for the combination of those two, they add just enough color and gloss for a « healthy » look <3

Merci d’être toujours là, je vais recommencer à publier moins souvent, car je ne veux plus publier de billet rushé. Je pense que mon blogue a perdu un peu de son lustre les derniers mois et je vais redoubler d’efforts pour en être aussi fière qu’avant.

Thank you for being still here, I will post less often again because I don’t want to make any more rushed post. I think my blog has become less in the last months ans I will work extra hard to be as proud of it as I was before.

Que vous est-il arrivé de bien cette semaine?


What’s something good that happened to you this week?

lalam1113

Gearing Up

Oh man, it's really starting to feel like the HOLIDAYS. Get your beauty treatments in order, because before you know it, it's GO TIME. You know, the parties, the traveling, the gifts, enough to make anyone's head spin. That's why this week we have an excellent selection of how-tos, guides and handy posts that will help you keep a level head when everything else is going bonkers.

Links a la Mode: November 13th

SPONSOR: Shopbop Android Laura Kantu, Zhuu, Prada Sun, Atelier Excercise, Hayden, Prada Sunglasses, Valley, Lemnos, Misfit, Macon Lesquoy & Land by Land

Want to be featured in Links à la Mode?

1. Read the clarified rules and submit your links on this page: Links à la Mode. 2. If your link was selected and you need this week’s code, visit this page: Links à la Mode Code.

B.G.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Laissez vos commentaires ici